Aktuelno
aktuelno/10.07.2019.

Grad Beograd finansira tabloide

aktuelno
  • Printscreen / YouTube
Autor fotografije:
Kaleidoskop media / Izvor: Raskrikavanje



Od 81 milion dinara (oko 700.000 evra) koliko je Grad Beograd dodelio na ovogodišnjem medijskom konkursu, najmanje 600 hiljada evra otišlo je prorežimskim medijima i javnosti nepoznatim firmama. Najviše novca, skoro 200 hiljada evra, slilo se u medije Saše Blagojevića - televiziju Studio B i tabloid Alo.

Gradske vlasti objavile su rešenje o raspodeli sredstava u oblasti javnog informisanja iz kog se vidi da je nastavljena višegodišnja praksa da se novac dodeljuje uglavnom onim medijima koji podržavaju gradsku i republičku vlast.

Studio B je dobio najviše novca – skoro 17 miliona dinara (oko 144 hiljade evra) za tri različita projekta. Firma Dnevne novine Alo koja izdaje tabloid Alo dobila je pet i po miliona dinara (oko 46 hiljada evra) za projekat „Volim Beograd“. Studio B i tabloid Alo imaju istog vlasnika, biznismena Sašu Blagojevića koji je, prema pisanju medija, školski drug bivšeg gradonačelnika Beograda i aktuelnog ministra finansija Siniše Malog.

Dve firme u vlasništvu Dragana J. Vučićevića, vlasnika tabloida Informer, dobile su ukupno šest miliona dinara (50 hiljada evra), a dve firme u vlasništvu Igora Žeželja (Adria media group koja izdaje list kurir, i Adria media magazine) dobile su dva miliona (oko 17 hiljada evra).

Još dva miliona dobila je i firma Adria media TV, stoji u rešenju, ali firme pod ovim nazivom nije moguće pronaći u APR-u. Međutim, u registru medija pod ovim nazivom registrovan je sajt adriamedia.tv čiji je izdavač Adria media group.

Dva miliona dinara dobila je i kompanija koja izdaje dnevni list Večernje novosti.

Firma Folim sa projektom „Duhovni Beograd“ dobila je pet i po miliona dinara (oko 46 hiljada evra), a Zofin šest i po miliona dinara (oko 55 hiljada evra) sa projektom „Budućnost u Beogradu“. Iza firme Zofin stoji izvesni Zoran Nikolić koji je 2017. godine projekat realizovao preko Studija B, a iza Folima Marija Leković koja je, prema pisanju Danasa, tehnička direktorka Studija B.

Iznos koji svake godine dobija preduzetnička radnja Vladimira Ilića VI Production opet je narastao. Ove godine za projekat „Beograd za sve“ dobili su čak šest miliona dinara (50 hiljada evra). Zbog šturih informacija o projektu, nije jasno preko kog medija će se ovaj projekat realizovati i šta su obaveze ove firme. Ova firma je prošle godine od grada Beograda na istom konkursu dobila četiri i po miliona dinara, a prethodne godine milion i po.

Isti iznos – 6.000.000 dinara, dobila je i firma Video calibration za projekat „Žene u Beogradu – put do ravnopravnosti“. Vlasnica ove firme je Biljana Marković, a kako je Pištaljka ranije otkrila, firma je do avgusta 2017. imala drugo ime (Metalon calibration) i bavila se prodajom mašina nakon čega je preregistrovana za proizvodnju kinematografskih, audio-vizuelnih i televizijskih sadržaja.

Firma Glas nacije, osnovana u aprilu prošle godine, dobila je dva miliona dinara (oko 17 hiljada evra) za projekat „Tajne Beograda“. Kako je pisala Pištaljka već pisala, registraciona dokumenta za osnivanje ove firme u Agenciji za privredne registre podneo je Igor Isailović, advokat i blizak saradnik Siniše Malog.

Televizija sporta i zdravlja „SOS Kanal Plus“, osnovana početkom prošle godine i u vlasništvu kruševačkog biznismena Radojice Milosavljevića, dobila je više od 4 i po miliona dinara (oko 38 hiljada evra) za projekat „Treniraj, budi zdrav“. Milosavljević je od 2015. godine do danas privatizovao 11 medija u Srbiji, a njegove televizije su poznate po podršci SNS-u.

Kopernikus cable network u vlasništvu Zvezdana Milovanovića, poverenika SNS-a iz Niša i brata novog vlasnika Prve i O2 televizije, dobio je na beogradskom konkursu 800 hiljada dinara.

Prema podacima iz baze Kešformisanje, Kopernikus cable network je sa povezanim firmama 2017. i 2018. godine širom Srbije na konkursima za projektno finansiranje dobio skoro 80 miliona dinara.

Udruženje Humani tim dobilo je dva miliona i 260 hiljada dinara (oko 19.000 evra). Međutim, i ova firma ima zanimljivu pozadinu – zastupnica Biljana Resanović je vlasnica i firme Irik koja je do 2017. bila na adresi Masarikova 5, gde se nalazi i Studio B. Prema podacima iz baze Kešformisanje, ova firma je pre dve godine dobila četiri miliona dinara na beogradskom konkursu za projektno sufinansiranje.

Milion i po dinara (oko 13 hiljada evra) dobila je i firma Strahinje Vujadinovića News media team.Kako je Raskrikavanje pisalo ranije, ta firma povezana je sa portalom Srbija danas, koji je takođe veoma naklonjen vladajućoj stranci.

Studio Mag iz Obrenovca takođe je dobio milion i po dinara, i takođe je poznat po podršci predsedniku te opštine Miroslavu Čučkoviću.

Ko je još dobio sredstva i za koje projekte na beogradskom medijskom konkursu možete pogledati ovde.

UNS: Novac Beograđana ponovo medijima koji krše kodeks

Udruženje novinara Srbije (UNS) je protestovalo što je Grad Beograd četvrtu godinu za redom na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata dodelio milione tabloidima koji drastično krše novinarski kodeks i u komisiju za ocenjivanje projekata nije imenovao predstavnike reprezentativnih novinarskih i medijskih udruženja, niti poznate medijske stručnjake.

UNS je podsetio da je Pravilnikom o sufinansiranju medijskih projekata propisano da komisije prilikom dodele novce moraju da vode računa da li su u prethodnoj godini mediji koji konkurišu kršili zakon i novinarski kodeks.

UNS je zatražio od Grada Beograda da objavi biografije predloženih i izabranih članova komisija kako bi javnost imala uvid ko je predložen, a ko izabran da odlučuje o trošenju novca građana za medijske sadržaje koji bi trebalo da budu u njihovom interesu.

Komisiju za ocenu projekata iz oblasti javnog informisanja ove godine su činili Zorica Karanović i Marko Ivanić (nezavisni stručnjaci za medije), Biljana Ratković Njegovan (predlog udruženja radio stanica „RAB Srbija“), Miloš Lazić (predlog udruženja“ComNet“) i Slobodan Đurić (predlog Udruženja sportskih novinara Beograda).

UNS je pozvao Ministarstvo kulture i informisanja da reaguje na zloupotrebe u sprovođenju Zakona o javnom informisanju i medijima kroz projektno sufinansiranje medijskih sadržaja, a gradonačelnika Beograda Zorana Radojičića da članove komisije bira uvažavajući stručnost kandidata, kao i kredibilnost i reprezentativnost organizacija koje predstavljaju.


PROČITAJTE I:

PRIJAVE PROTIV PORNOGRAFSKIH TABLOIDA


POVEZANE VESTI
button left button right
KATEGORIJA VESTI
button left button right

Komentari

Vaš komentar je uspešno prosleđen na odobravanje.
reklama box
reklama box
reklama box
reklama box