muzika/15.07.2018.

CD recenzija: Hronično neumorni

muzika
  • Promo
Autor fotografije:

Recenziju napisao: Miodrag Stošić

Od vajkada postoji izreka da su umetnici družine usamljenika. Ljudi koji dele isti prostor, vreme i po koju psihoaktivnu supstancu, ali veoma retko rade zajedno a još manje se poštuju. Kompilacija "Hronično neumorni", beogradskog pesnika i rok kritičara, Milana B. Popovića itekako demantuje ovu uvreženu ideju.

Popović je uspeo da na jednom mestu okupi čak 33 izvođača koji su muzički obradili njegove stihove, objavljene u nekoliko njegovih knjiga. Ono što prvo pada u oči dok posmatramo dizajn Jakše Vlahovića, i ruku koja pokušava da se kroz trnje probijem ne mačem već perom, je podnaslov - Kompilacija hip-hop, rege i rok bendova. Još na vratima, dakle, najavljena je stilska šarolikost koja se u Srbiji retko sreće. Čini se da toliko žanrova na jednom mestu u Srbiji mogu da okupe samo dve stvari: Milan B. Popović i bombardovanje.

Na sreću, ovde bivamo bombardovani na sopstveno zadovoljstvo. Ljubitelj muzike se slušajući ovaj dupli CD oseća kao dete u poslastičarnici - sigurno će naći nešto što mu se jako dopada a definitvno će čačnuti malo od svega. Đorđe Miljenović AKA Skaj Vikler, uradio je pesmu "Posle Meseca" koju je izgleda doživeo kao pravu stilsku vežbu. Kao da slušamo Toma Vejtsa koji je posetio dark metal koncert i pod uticajem te atmosfere došao nazad u studio i počeo da proždire Popovićeve stihove.

Reper Kruks obradio je pesmu "Burek sa radošću", gde je svojom energijom uspeo da od jedne naizgled šaljive pesme o uživanju u hrani prikaže nešto mnogo dublje - hedonizam i gramzivost modernog sveta. Takvu da je jutarnje uživanje u bureku najmanje zlo, uprkos "šlaufu koji raste".

U sličnom maniru, ali muzički dijametralno različito urađena, je i pesma "Prirodno", agrar-metal benda Seljačka buna. Estetika ovog sastava odlično iznosi srce i srž poruke da ono što nam je mnogo bacamo u đubre ali će sutra neko morati da u njega spusti svoje ruke.

Autor ove recenzije imao je čast da bude na Birgardenu upravo kada je Del Arno bend premijerno izveo pesmu "Misli". Rege matrica doajena ovog žanra iznela je na najpozitivniji mogući način Popovićeve stihove, pozivajući na ljubav i dostojanstvo života običnog čoveka. Masa ispred bine je priglila ovu pesmu kao da je zna od ranije, što je najveći kompliment svakom autoru.

Ovaj CD posebno je značajan jer daje scenski prostor suštini rokenrola - buntu. I dok se nadam da je bar jedan od minulih predsednika čuo istoimenu pesmu u izvođenju Hornsmena Kojota, posebno bih izdvojio hit "Istine mamlazi kriju". Ima li koga ko je bešnji od Bjesova? Zoran Marinković Bjesomar, lider kultnog gornjemilanovačkog benda podelio je sa Popovićem ne samo tekst već i spot. Kao i na kraju filma "Dogvil", i ovde, snažni Marinkovićev vokal škrguće i poručuje da treba uzeti batinu u šake!

EKSKLUZIVNO: INTERVJU SA FOTOGRAFOM BITLSA, DONALDA TRAMPA... HARI BENSON: NISAM BIO ROKENROL FOTOGRAF

STIV AVERIL, INTERVJU - UZBUDLJIVA SARADNJA SA U2

MAJK GARSON: NEISPRIČANA PRIČA O BOUVIJU

STIVEN ŠAPIRO O DEJVIDU BOUVIJU - FOTOGRAF SA VRHA SVETA

Kada govorimo o spotovima, kako preskočiti viuzelnu poslasticu Branka Radakovića, prekaljenog trudbenika na polju rok-dokumentaraca, koji je izveo pesmu "Ubuduće ne pričaj o budućnosti" a potom uradio i spot. Uz melaholično - samorefleksivni recital i muziku Miroslava Dukića, provejavaju fotografije odrastanja i Popovića i Radakovića, podcrtavajući potku pesme.

Impozantna brojka pesama (33), vraća nas na početak ove priče. Početna predrasuda da je autor zagrizao komad koji ne samo da je prevelik već je i prenatrpan začinima kao studentska pljeskavica na moru, do kraja slušanja nestaje. Da podsetimo, Popović nije imao zadatak da za potpuno različite izvođače napiše pesme. Pesme su već postojale. Izvođači su u njima samo pronašli svoj sentiment.

Jedan od poslednjih filmova Adama Sendlera, "Sendi Veksler", govori o menadžeru koji je devedesetih bio siva eminencija brojnih projekata, vodio brojne karijere ali za njega publika ne zna kako izgleda. Na neki način, to je i Milan B.Popović, dobri duh rokenrola danas. Čovek čija persona provejava kroz spotove, tekstove, radio-emisije i žive događaje. Koji se, poput Hičkoka, samo pojavi da proveri kako se njegova dela drže a potom s vrati u svoj stvaralački mrak.

Nadam se da će taj mrak poroditi još mnogo svetla i da će opravdati naziv ovog galimatijasa od izdanja - "Hronično neumorni".